Het kleinschalig vervoer speelt binnen het collectief personenvervoer een steeds belangrijkere rol. Hierbij gaat het niet alleen om losse ritten, waarbij wordt gebruikgemaakt van taxis of kleine busjes. Het gaat ook om de combinaties van verschillende vormen van vervoer zodat de klant vervoer van deur tot deur kan worden geboden. Door de diversiteit van de functies die Rob van Brandwijk door de loop der jaren heeft vervuld strekt de expertise van het bureau zich uit over alle vormen van personenvervoer.
Rob van Brandwijk is na zijn studie aan de Verkeersakademie in Tilburg, tegenwoordig Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer in Breda, altijd werkzaam geweest in de personenvervoersbranche. De basis voor de kennis over het traditionele lijndienstvervoer heeft hij gelegd in de periode dat hij als medewerker vervoersontwikkeling werkzaam was bij streekvervoerder GADO in Groningen. Hier is hij ook in aanraking gekomen met de belbus, de eerste vorm van vraagafhankelijk vervoer.
Het railvervoer en de vervoersonderzoekswereld heeft hij leren kennen in zijn functie van projectleider onderzoek op de marketingafdeling van NS.
De eerste uitgebreide ervaring op het gebied van kleinschalig vervoer heeft hij opgedaan als stafmedewerker bij Transvision, het vroegere Treintaxi. Hier heeft hij in brede zin gewerkt aan het product Treintaxi en de ontwikkeling en implementatie van nieuwe producten voor de personenvervoersmarkt. Bij deze nieuwe producten, zoals Odessey en de Ketenkaart, staat een combinatie van verschillende modaliteiten centraal, de zogenaamde ketenbenadering.
Sedert de oprichting van Van Brandwijk Vervoersadvies heeft hij vele projecten op het gebied van kleinschalig vervoer uitgevoerd. Hierdoor heeft hij een uitgebreide ervaring opgedaan op het gebied van bijvoorbeeld het maken van offertes, het begeleiden van samenwerkingsverbanden en het optreden als projectleider bij implementatietrajecten.
|